Un exemplu de bune practici ne oferă proiectul O școală incluzivă pentru noi! implementat de Asociația ARES EL împreună cu 5 unități școlare din județul Prahova.
Cu sprijinul Granturilor SEE, oferit prin programul de Educație, Burse, Ucenicie și Antreprenoriatul Tinerilor, echipa de la ARES EL a urmărit asigurarea incluziunii sociale efective a copiilor romi prin formarea profesorilor, pregătirea părinților elevilor și elaborarea de curricule și materiale didactice.
Rezultate în cifre:
- 72 de profesori (persoane disctincte) care lucrează cu copii romi din cele 5 unități școlare formați pe teme specifice programului;
- 120 de părinți (romi și neromi) ai elevilor au participat la activități de conștientizare privind educația parentală și nediscriminarea;
- 240 de copii (romi și neromi) au participat la activități extracurriculare comune privind incluziunea și dezvoltarea activităților sociale;
- 3 curricule și 3 materiale didactice referitoare la incluziune și mediul multicultural.
În mod practic:
- 15% reducere a procentului de elevi romi din cele 5 unități partenere care se simt discriminați;
- 90% creșterea ratei de satisfacție a copiilor care participă la activitățile privind incluziunea și dezvoltarea abilităților sociale;
- Reducerea fenomenului de discriminare în rândul elevilor și părinților, a stereotipurilor, a prejudecăților și a rasismului în școlile partenere;
- Reducerea abandonului școlar prin incluziune și îmbunătățirea rezultatelor școlare în rândul elevilor.